Κυριακή 1 Μαΐου 2011

http://www.lifo.gr/mag/columns/३९०९
27.4.2011

Ο Δημήτρης Αθανίτης

και τα ελληνικά Όσκαρ.

Ο Δημήτρης Αθανίτης

Η δεύτερη χρονιά διαφέρει από την πρώτη ως προς το ότι είστε πια πιο θεσμικοί ως Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου;

Διαφέρει ως προς το ότι είμαστε πιο θεσμικοί, υπό την έννοια ότι την περσινή χρονιά δεν είχαμε την υποστήριξη κανενός. Η επιλογή που κάναμε, όμως, με τον Κυνόδοντα και η μετέπειτα πορεία του μέχρι τα Όσκαρ κάνει τα φετινά βραβεία να θυμίζουν λίγο περισσότερο, στην αναλογία που μας το επιτρέπει, την αμερικανική τελετή.

Δεν υπάρχει, όμως, η γλύκα της «Ομίχλης» και της επανάστασης.

Η Ακαδημία είναι το αποτέλεσμα όλων των προσπαθειών της «Ομίχλης». Όσον αφορά την επανάσταση, τώρα, η γλύκα υπάρχει στην Ακαδημία, όπως υπάρχει και σε όλη τη χώρα.

Ισχύει, πάντως, πως τα καλλιτεχνικά βραβεία στην Ελλάδα δεν έχουν κάποιο κύρος ούτε και ιδιαίτερη απήχηση στο κοινό;

Αυτό μπορεί να ισχύει, αλλά στην ουσία καταργήθηκε με την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου. Μέχρι τότε τα περισσότερα βραβεία ήταν κρατικά, οπότε έπαιζαν μεγάλο ρόλο διάφορες παράμετροι, όπως οι γνωριμίες και τα διάφορα φανερά και κρυφά συνδικαλιστικά ζητήματα. Άλλες φορές τα βραβεία δίνονταν από περιοδικά ή τηλεοπτικά κανάλια που εξυπηρετούσαν και αυτά τα δικά τους συμφέροντα. Για πρώτη φορά, οι άνθρωποι μιας τέχνης βράβευσαν αυτούς που θεωρούν ότι είναι οι καλύτεροι στον τομέα τους.

Επειδή στις μέρες μας έχει σημασία και η πολιτική οικονομία, δεν θα έπρεπε η βραβευμένη καλύτερη ταινία να βρίσκει και πάλι διανομή στις αίθουσες, όπως γίνεται με την ανάλογη των Όσκαρ;

Αυτό είναι πολύ σοβαρό. Γι' αυτό κι εμείς θέλαμε η τελετή να γίνει τον Μάρτιο, που ακόμα η χρονιά είναι στα φόρτε της, ώστε τα βραβεία να σπρώχνουν τις ταινίες και στις αίθουσες.

Ποια βήματα πρέπει να γίνουν από εδώ και πέρα, προκειμένου όλη αυτή η μανία με το ελληνικό σινεμά να έχει μια ποιοτική συνέχεια;

Είναι το μεγαλύτερο στοίχημα και το πιο δύσκολο. Νομίζω πως θα κερδηθεί, αν συνεχίσουμε να παράγουμε ζωντανές ταινίες που αφορούν αυτό που ζούμε και είναι σε μια συνεχή σχέση με την κοινωνία. Ο ρόλος της Ακαδημίας είναι ν’ αναδείξει αυτές τις δουλειές. Να σας αναφέρω πάλι το παράδειγμα του Κυνόδοντα. Αν δεν υπήρχε η Ακαδημία, δεν θα είχε προταθεί ποτέ για Όσκαρ. Το site του Αμερικανού διανομέα για την ταινία είχε πρώτες τις ελληνικές διακρίσεις και μετά τις Κάννες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου